Η χθεσινή βραδιά στο TheatroVictoria ήταν κάτι μοναδικό, ασύλληπτο απ' την άποψη του τι διαδραματίστηκε μπροστά στα μάτια μας! Εδώ και αρκετό καιρό, τόσο η Γιώτα Γιάννα, όσο και ο Γιώργος Χρονάς, με καλούσαν στην παράσταση Οι Αδέσποτοι που έστησε η Μέμη Σπυράτου κι εγώ όλο το καθυστερούσα, κυρίως λόγω των παραστάσεων που με έστελνε κι ακόμη με στέλνει το www.onlytheater.gr της Σεμίνας Διγενή. Χθες τό'χαμε κλεισμένο απ' την προηγούμενη. Στην παρέα ήταν ακόμη οι ποιητές Μάνος Ελευθερίου, Θανάσης Νιάρχος, ο ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η Πέπη Ραγκούση από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο νέος τραγουδοποιός Αλέξανδρος Αλεξάνδρου. Τι είδαμε και ακούσαμε, λοιπόν; Δύο ερμηνευτές, την Αναστασία Καπάνταη και τον Σταύρο Νιφοράτο, σε τραγούδια Nino Rota, Δημήτρη Λάγιου, Βασίλη Τσιτσάνη, παραδοσιακά της Κάτω Ιταλίας και πολλών-πολλών άλλων δημιουργών. Ανάλογα με το πλαίσιο των τραγουδιών, προσαρμόζονταν και τα κοστούμια.
Δύο ηθοποιούς, τον Νίκο Χαλδαιάκη και τη Μαρία Θωμά, αλλά και τον Βαλκανιονίκη ακροβάτη Παντελή Παπαγεωργίου σε υποτυπώδη σκετς και φυσικά πολλά τραγούδια, αφού για την εξίσου υποτυπώδη δραματουργία της παράστασης έφτανε και περίσσευε το πλούσιο μουσικό μέρος. Στο πιάνο ο καλός συνθέτης Νίκος Πλάτανος συνόδευε τον θίασο, παίζοντας μας και ορισμένες δικές του συνθέσεις, σαν τη μελοποίηση στο ποίημα Ο Χαμαιλέων του Ελύτη. Μέχρι τις 23.30 που ολοκληρώθηκε η παράσταση της Σπυράτου - για την ακρίβεια, η παράσταση ήταν το α΄ μόνο μέρος -, είχαμε γίνει μάρτυρες ενός φελλινικού δρώμενου με στοιχεία καμπαρέ του μεσοπολέμου, δαλιανίδειου μιούζικαλ των 60s και λαϊκού πάλκου των 70s.
Το β΄ μέρος το πήρε όλο πάνω της η φοβερή και τρομερή Γιώτα Γιάννα, κατ' εξοχήν Αδέσποτη καλλιτέχνιδα, μια χαρά ενταγμένη στους Αδέσποτους της Μέμης Σπυράτου. Τη συνόδευσαν ο πιανίστας Χρήστος Κωνσταντινίδης και ο κιθαρίστας - μπουζουξής Ανδρέας Ανδρούτσος.
Τόσο καιρό κάνουμε παρέα, πρώτη φορά έβλεπα αυτή τη γυναίκα επί σκηνής να ερμηνεύει από Θεοδωράκη και Μαυρουδή μέχρι Χιώτη, Άκη Πάνου, Τσιτσάνη και Ξαρχάκο! Η Ραγκούση δίπλα μου τη χαρακτήρισε φλαμενκίστρια και άρχισε να της χτυπάει ρυθμικά παλαμάκια! Ο Ελευθερίου πήρε το ποτό του και αποτραβήχτηκε μελαγχολικός σε μια γωνιά για να χαζέψει το...θηρίο, ενόσω ο Νιάρχος και ο Χατζηπαναγιώτης παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι τη Γιώτα Γιάννα να ερμηνεύει και να χτυπάει ρυθμικά το πόδι της!
Όταν κατά τις 01.00 το πρωί, μπροστά στη Γιώτα χόρευαν ακροβάτες, πολιτικοί, καλλιτέχνες, μεθυσμένες και μεθυσμένοι, τον Χρονά τον έπιασε η μόνιμη ποιητική του διάθεση κι άρχισε να με ρωτάει πώς θα την έβλεπαν άραγε οι Beatles, ο Ζαν Ζενέ και ο Παζολίνι.
Τον Μάνο Ελευθερίου, ωστόσο, τον ενόχλησε το φλας της μηχανής και σε καμία περίπτωση η Γιώτα Γιάννα που του αφιέρωσε αρκετά τραγούδια. Τρέξε ''τράβα'' τους, μου είπε ο Χρονάς, μην γίνεις σαν εμένα που δεν έχω σήμερα ούτε μια φωτογραφία με τον Χατζιδάκι και τον Τσαρούχη...Βγαίνοντας από το TheatroVictoria έξω, στην παντέρημη Αριστοτέλους, είχα την αίσθηση πως η φωνή της Γιώτας Γιάννα λογικά θ' ακουγόταν σίγουρα μέχρι την πλατεία Βικτωρίας!
Μάλιστα,τον Ελευθερίου τον ενόχλησε το φλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήτ2φ...
Διαγραφήαφού προχώρησα σε κανονικό αιφνιδιασμό :)